Neretai kai esame nusiminę, nusivylę, sugniuždyti ar įpykę, būna sunku meiliai elgtis su kitais. Kai mus užvaldo neigiamos emocijos, švelnūs pasitikėjimo, rūpestingumo, atjautos, pritarimo, pateisinimo ir pagarbos žodžiai tiesiog išgaruoja iš atminties.

Tuomet bet kuris, net ir su geriausiai ketinimais pradėtas pokalbis perauga į tikrą kovą. Akimirksniu užmirštame visa, kas neabejotinai padėtų susitarti su partneriu be ginčų, ir elgiamės priešingai.

Dažnas, atsidūrus tokioje situacijoje, grebiamės ieškoti išeities bei patarimų knygose. Laimei ar nelaimei šiandien galima rasti daugybe savipagalbos knygų. Dažniausiai pakankamai skeptiškai vertinu jų turinį: atrodo apie teisingus dalykus kalbama, bet, kiek nebestengiama laikytis nurodymų, rezultato nesigauna. Tačiau, skaitant šias knygas, galima aptikti vertų dėmesio savipagalbos technikų. Viena tokių yra Meilės laiško sau technika iš gerai žinomos John Gray knygos „Vyrai kilę iš Marso, moterys – iš Veneros“. Tik vienam dalykui prieštarauju – neverta šį laišką rašyti mintyse. Mūsų galvose sukasi šimtai minčių ir tokių greičiu, tai, kai mintis pasikartoja, mes nebestengiamės įvardinti jas žodžiais ir sudėti jas į sakinius – apie tai jau galvota, tai jau pažįstama.  Taip „rašant“ laišką mintyse, prarandama laiško nauda.

Kai neigiami jausmai užvaldo mus, J.Gray siūlo užuot savo jausmus partneriui reiškę žodžiu, parašykite jam ar jai laišką. Toks rašymas turi privalumų:

  • Rašydami, nebijodami įžeisti partnerio, suprasite ką jaučiate. Laisvai liedami savo jausmus, gilindamiesi į juos, savaime nurimsite ir susikaupsite.
  • Reikšdami savo neigiamus jausmus raštu, galite įsitikinti, kaip nemeiliai tai skambėtų kalbantis. Šis supratimas galbūt pakoreguos jūsų požiūrį.
  • Raštiškai išlietų neigiamų emocijų intensyvumas sumažėja ir atsiranda vietos teigiamiems jausmams.
  • Parašius laišką, gali nebelikti poreikio kalbėti. Ir nesvarbu ar jūs rašote laišką, norėdami pasidalyti savo jausmais, ar tik trokšdami pasijusti geriau, - jausmų išreiškimas raštu padės visais atvejais.

            Meilės Laiško technika yra saugus, patogus būdas reikšti prieštaringiems jausmams, neigiamoms emocijoms ir troškimams nieko nekaltinant ir neatstumiant. Kai įsiklausome į savo jausmus , mes tinkamai ir išmaningai elgiamės su emocine savo asmens dalimi. Taip elgiasi mylintys tėvai su mažu vaiku, verkiančiu ant jų rankų. Pripažindami šių jausmų pagrįstumą , mes leidžiame sau juos turėti. Meilus ir pagarbus elgesys su šia vaikiškąja savo asmens dalimi visiškai išgydo neišreikštų praeities emocijų žaizdas. Tik noriu pabrėžti, kad jokia technika neveikia, jei apie ją tik skaitai. Kad turėti teigiamą poveikį, reikia tą techniką atlikti. Ir dažnai ne vieną kartą. Taigi pristatau Meilės laiško techniką.

MEILĖS LAIŠKO TECHNIKA

Yra trys svarbios Meilės Laiško technikos dalys, arba žingsniai.

  1. Parašykite Meilės Laišką, išreiškiantį jūsų pyktį, liūdesį, baimę, sielvartą ir meilę.
  2. Parašykite Atsakomąjį Laišką, išreiškiantį tai, ką norite išgirsti iš savo partnerio.
  3. Parodykite savo Meilės Laišką ir Atsakomąjį Laišką partneriui.

Meilės Laiško technika yra gana lanksti. Galite laikytis iš karto visų trijų žingsnių rekomendacijų arba pasirinkti tik vieną ar du iš jų.

PIRMAS ŽINGSNIS. MEILĖS LAIŠKO RAŠYMAS

            Susiraskite ramią vietelę ir parašykite Meilės Laišką partneriui. Laiške išreiškėte savo pasipiktinimą, nusiminimą, baiminimąsi, apgailestavimą ir galiausiai – meilę. Toks rašymo būdas padės jums išlieti visus savo jausmus ir juos suprasti. Gerai išnagrinėję savo jausmus, būsite malonesni ir meilesni bendraudami su partneriu.

            Kai nusimename, mus vienu metu užplūsta daugybė jausmų. Pavyzdžiui, kai partneris jus apvilia, piktinatės, kad jis nejautrus arba kad ji jūsų nesupranta; nusimenate, kad jis per daug užsiėmęs savo darbu arba kad ji jumis ne visiškai pasitiki; baiminatės, kad ji jums niekada neatleis arba kad nepakankamai jam rūpite; apgailestaujate, kad slapčia susilaikote nuo meilės, kuri turėjo būti skirta jam ar jai. Bet tuo pat metu jus mylite jį ar ją ir geidžiate jo ar jos meilės ir dėmesio.

            Norint pažadinti savo teigiamus, meilius jausmus, reikia vėl iš pradžių išgyventi visus neigiamus jausmus. Išreiškus keturių rūšių blogosios jausmus (pasipiktinimą, nusiminimą, baiminimąsi ir apgailestavimą), galima kaip reikiant pajusti ir išreikšti savo geruosius jausmus. Meilės Laiško rašymas savaime susilpnina neigiamus jausmus ir sustiprina teigiamus jausmus. Štai keli patarimai, kaip rašyti pirmąjį, pagrindinį Meilės Laišką.

  1. Adresuokite laišką savo partneriui. Įsivaizduokite, kad jis ar ji klausosi jūsų su meile ir supratimu.
  2. Pirmiausiai išreikškite savo pasipiktinimą, po to – nusiminimą, baiminimąsi, apgailestavimą ir galiausiai – meilę. Bet kurį laišką turi sudaryti šios penkios dalys.
  3. Kiekvieną jausmą aprašykite keliais sakiniais. Stenkitės, kad visi aprašymai užimtų tiek pat vietos ir būtų maždaug vienodo ilgio. Vartokite kuo paprastesnius ir aiškesnius pasakymus.
  4. Po kiekvienos dalies palikite tarpelį ir užsiminkite, jog toliau rašysite apie kitą jausmą, po to tęskite toliau.
  5. Rašykite laišką tol, kol prieisite prie meilės jausmo. Būkite kantrūs ir palaukite, kol jus užplūs teigiamos emocijos.
  6. Laiško pabaigoje parašykite savo vardą. Pagalvokite kelias akimirkas apie tai, ko jums reikėtų ir ko norėtumėt iš partnerio. Apie tai parašykite P.S.

ANTRAS ŽINGSNIS. ATSAKOMOJO LAIŠKO RAŠYMAS

            Šiame laiške aptarsite tai, ką norėtume išgirsti iš savo partnerio. Įsivaizduokite , kad jūsų partneris moka švelniai užglostyti jūsų skaudulius – tuos, kurios aprašėte savo Meilės Laiške. Parašykite trumpą laiškelį patys sau, vaizduodamiesi, kad tai jūsų partneris rašo jums laišką. Į šį laišką įtraukite absoliučiai viską, ką norėtumėte išgirsti iš savo partnerio dėl savo įžeistų jausmų. Štai kokiomis frazėmis galėtumėte pradėti rašyti:   Ačiū tau už tai, kad ... Aš suprantu .... Atsiprašau, kad .... Tu nusipelnei .... Aš norėčiau ... Man patinka ....

Kartais Atsakomasis Laiškas būna veiksmingesnis už Meilės Laišką. Parašę apie tai, ko iš tikrųjų norime ir ko mums reikia, padidiname savo galimybes gauti paramą, kurios esame nusipelnę.

Kai kuriems žmonėms gerai sekasi aprašyti savo neigiamus jausmus, bet sunku rasti žodžiu švelniems jausmams išreikšti. Jiems ypač naudinga rašyti Atsakomuosius Laiškus ir išsinagrinėti, ką jie norėtų išgirsti atsakant. Būkite tikri, kad pajusite savo pačiu pasipriešinimą tariamo partnerio bandymui jums padėti. Dėl to tik geriau suprasite, kaip tokiais momentais turi būti sunku jūsų partneriui maloniai su jumis elgtis.

TREČIAS ŽINGSNIS. MEILĖS LAIŠKO IR ATSAKOMOJO LAIŠKO PARODYMAS

            Parodyti savo laiškus pravartu dėl to, kad:

-          tuo suteiksite galimybę partneriui jus paremti,

-          tai padės jums suprasti savo poreikius,

-          tuo švelniai ir pagarbiai paremsite partnerį,

-          tai pagerins jūsų tarpusavio santykius,

-          tai sukurs intymią atmosferą ir sužadins aistrą,

-          taip partneris sužinos, kas jums yra svarbu ir kaip sėkmingai jus paremti,

-          tai padarius pora vėl galės pradėt kalbėtis, jei bendravimas buvo nutrūkęs,

-          taip yra saugiau išlieti neigiamus jausmus.

 

KAIP PADĖTI PAČIAM SAU

            Meilės Laiškų rašymas yra puiki pagalbos pačiam sau priemonė. Bet jums ir į galvą neateis rašyt tokį laišką, jei tai nėra virtę jūsų įpročiu. Patarčiau nors kartą per savaitę, kai kas nors kelia jums nerimą, atsisėsti ir parašyti Meilės Laišką.

            Meilės laiškas jums padės ne tik nusiminus dėl tarpusavio santykių, bet ir apskritai dėl ko nors nusiminus. Meilės Laiškų rašymas duoda efektą, kai jūs esate pasipiktinę, nelaimingi, susirūpinę, ištikti depresijos, nusivylę, pavargę, suglumę ar tiesiog patiriate stresą.  Visais atvejais pasijusite geriau, jei parašysite Meilės laišką. Galbūt jis galutinai ir nepataisys jums nuotaikos, bet padės žengti bent žingsnį norima linkme.

 

Pagal John Gray

„Vyrai kilę iš Marso, moterys – iš Veneros“.

Naujienos

Konsultacija internetu


Konsultacija internetu elektroniniais laiškais – tai patogus būdas gauti reikiamą pagalbą neatsitraukiant nuo kompiuterio ir neišeinat iš savo namų ar biuro.
Skaityti daugiau...

Dzenraizgymo seminaras „Joga smegenims“

Šiuolaikiniame kupiname skubos, įtampos ir streso gyvenime žmogui būtina sustoti, atsipūsti, nusiraminti, pabūti savimi.

Skaityti daugiau...

Individualūs seminarai poroms

Neretai gyvenimas poroje/šeimoje atrodo kaip nuolatinis taikymasis vienas prie kito, pastovus dalijimasis pareigomis bei kylančių problemų sprendimas.

Skaityti daugiau...